51.
|
Ing pangandikane,
Gubernur Jawa Tengah H. Mardiyanto netepake yen ing saben dina Selasa, basa
Jawa wajib digunakake kanggo basa pengantar tumrap PNS birokrasi lan pendhidhikan. Wose tumrap PNS
Jawa Tengah ora ndeleng asli sukune, ing dina Selasa wajib migunakake basa
Jawa minangka basa padinan, sanadyan mung sabisane. Tekad lan pencanangane
iki bakal diwiwiti saka anggone Gubernur ngendikan, nelpon, lan utusan marang
staf tumekane marang walikota lan bupati sa-Jawa
Tengah. Bab iki ditanggapi kanthi antusiyas
dening para undangan ing
auditorium kasebut lan masarakat pendengar RRI Semarang.
Pokok pikiran utama
pawarta ing dhuwur yaiku …
a.
Gubernur
Jawa Tengah H. Mardiyanto netepake yen ing saben dina Selasa basa Jawa wajib
digunakake.
b.
Basa
Jawa wajib digunakake kanggo basa pengantar tumrap PNS birokrasi lan pendhidhikan.
c.
Ing
dina Selasa wajib migunakake basa Jawa minangka basa padinan, sanadyan mung
sabisane.
d.
PNS
Jawa Tengah wajib migunakake basa Jawa.
e.
Gubernur
ngendikan, nelpon, lan utusan marang staf
tumekane marang walikota lan
bupati sa-Jawa Tengah nganggo basa Jawa.
|
52.
|
Dina Selasa didadekake
dina basa Jawa ing Jawa Tengah. Tegese basa Jawa wajib digunakake kanggo basa
pengantar tumrap pegawe negeri sipil (PNS) birokrasi lan pendhidhikan. Iku
ngemu surasa yen saben dina Selasa PNS birokrasi ing pamarentahan provinsi,
pamarentah kota, pamarentah kabupaten sa-Jawa Tengah kudu nganggo basa Jawa
ing kantore. Mangkono uga PNS pendhidhikan, ateges …
a.
PNS
pendhidhikan kudu pinter basa Jawa.
b.
Basa
pengantar ing sekolah-sekolah kudu nganggo basa Jawa.
c.
Saben
dina Selasa wong sa-Jawa Tengah kudu nganggo basa Jawa.
d.
Ing
sekolah-sekolah saben dina Selasa migunakake basa pengantar basa Jawa.
e.
Kudu
ana pendhidhikan basa Jawa.
|
53.
|
Perangane pawarta iku,
ing basa Inggris diarani 5 W + 1 H,
yaiku : Who, What, When, Where, Why, lan How.
Manawa ing basa Jawa, pangertene 5 W + 1 H, yaiku :
a.
Kepriye,
genea, ing ngendi papane, kapan, apa lan sapa.
b.
Apa,
kepriye, genea, ing ngendi papane, kapan lan sapa.
c.
Genea,
ing ngendi papane, kapan, sapa, apa lan kepriye.
d.
Sapa,
apa, kapan, ing ngendi papane, genea lan kepriye.
e.
Apa,
sapa, kapan, ing ngendi papane, genea lan kepriye.
|
54.
|
Ing adicara iku Gubernur
Jawa Tengah mbiwarakake yen duwe
tekad nglebokake basa Jawa ing kurikulum wajib, tumrap SD, SLTP, SMA
sederajat wiwit tahun 2005. Tekad iki disarujuki dening Gubernur DI
Yogyakarta lan Gubernur Jawa Timur. Perda lan SK kanggo pemantapan kurikulum
wajib SD, SLTP, lan SLTA wis kasiyapake mung kari napakasmani. Kepala Dinas
Dikbud Jawa Tengah kaajab nyiyapake udakara 4.000 guru kamg arep ditatar
“khusus” minangka guru basa Jawa lan sastra Jawa ing tataran pendhidhikan kasebut.
Sapa asmane Gubernur DI
Yogyakarta iku ?
a.
Sri
Sunan Paku Buwono X.
b.
Sri
Sultan Paku Buwono X.
c.
Sri
Sunan Paku Alam X.
d.
Sri
Sultan Hamengku Buwono X.
e.
Sri
Sunan Hamengku Buwono X.
|
55.
|
Nuwun,
Winantu ing
kawilujengan.
Sinartan sinukartaning
panambrama,
Ibu miwah Bapak R. Rusna
Wijaya S.Pd, dalah para putri lan putra, dalasan Sanggyaning kulawarga,
punapa dene Para Rawuh.
Nuwun, tumanggap
pangandikanipun Bapak Drs. Imam Sarjana, ingkang anyulihi Ibu tuwin Bapak R.
Rusna Wijaya S.Pd, amasrahaken panganten kakung, keparenga kula matur,
minangka sesulihipun Ibu saha Bapak R.M. Suyanto Wiryaatmoko, kula kadhawuhan
tampi pasrah panganten kakung.
Pramila kaparenga
amratelakaken bilih ing samangke wanci tabuh 10.00, panganten kakung kula
tampi kanthi sae, andadosaken suka bingahipun manah, saha sumangga sami muji
muja syukur konjuk ing Hyang Murbeng Gesang.
Salajengipun panganten
kakung badhe sarimbit kaliyan panganten putri, rara Ana Istanti SE, dumungkap
upacara candhakipun. Kula nyadhong pangaksami bok bilih wonten kakirangan
saha kaladuking panampi.
Nuwun.
Sesorah
ing dhuwur mratelakake adicara apa ?
a.
Pasrah
Panganten Kakung.
b.
Pasrah
Panganten Putri.
c.
Tampi
Pasrah Panganten Kakung.
d.
Tampi
Pasrah Panganten Putri.
e.
Pasrah
Tampi Panganten Kakung Putri.
|
56.
|
Miturut kowe, sapa kang
arep didadekake panganten ?
a.
R.
Rusna Wijaya S.Pd.
b.
Drs.
Imam Sarjana.
c.
R.M.
Suyanto Wiryaatmoko.
d.
Rara
Ana Istanti, SE.
e.
Rara
Nindya Asmara.
|
57.
|
Gatekna pacelathon ing ngisor iki !
Umi : Pak,
ngedikanipun Ibu, Bapak badhe tindak Jakarta ?
Bapak : Iya,
suk Setu Bapak arep nang Jakarta.
Umi : Ibu
ndherek punapa boten ?
Bapak : Ora,
wong iki urusan kantor. Ibumu ora ndherek.
Umi : O…
kula kinten Bapak lan Ibu sekaliyan.
Bapak : Ndhuk,
sesuk tukokna tiket sepur ing stasiun ya !
Umi : Bapak
badhe nitih sepur ingkang punapa ?
Bapak : Ya, apike numpak sepur apa
ya ? Senja Utama apa Fajar Utama ? Apa sing endi Ndhuk ?
Umi :
Supados Bapak boten sayah, nitih Kamandanu kemawon, wonten AC-nipun, tur
enggal dumugi Jakarta. Dados Bapak saged ngaso rumiyin.
Manut isine pacelathon ing dhuwur,
endi kang isine ukara hagya ?
a.
Pak,
ngedikanipun Ibu, Bapak badhe tindak Jakarta ?
b.
Iya,
suk Setu Bapak arep nang Jakarta.
c.
Ora,
wong iki urusan kantor. Ibumu ora ndherek.
d.
Ndhuk,
sesuk tukokna tiket sepur ing stasiun ya !
e.
Supados
Bapak boten sayah, nitih Kamandanu kemawon, wonten AC-nipun, tur enggal
dumugi Jakarta. Dados Bapak saged ngaso rumiyin.
|
58.
|
Supados Bapak boten sayah, nitih Kamandanu kemawon,
wonten AC-nipun, tur enggal dumugi Jakarta. Dados Bapak saged ngaso rumiyin.
Tembung sayah kang kacethak kandel, menawa
diganti nganggo tembung ngoko yaiku …
a.
Luwe.
b.
Lemes.
c.
Ngantuk.
d.
Kesel.
e.
Pegel.
|
59.
|
Bapak : Ya Ndhuk, sesuk tukokna
tiket Kamandanu. Terus malem Minggu, kowe ndherekake Bapak menyang stasiun.
Wani apa ora ?
Umi :
Wah … nggih wantun ta Pak, sampun SMA
mosok dhateng stasiun mawon boten wantun. Jirih ! Dhik Yudhit kersane
ngancani Ibu wonten nggriya.
Yudhit : Pak,
nek tindak Jakarta ngasta oleh-oleh lho !
Ibu :
Yudhit ki sing dipikir mung oleh-oleh
bae. Saben Bapak utawa Ibu tindak, mesthi nyuwun oleh-oleh.
Bapak : Ya, sing penting Yudhit
ora rewel. Ngrewangi Ibu ! Yen sinau nyuwun warah karo Mbak Umi !
Yudhit : Beres Pak.
Ibu : Wis kana gek padha turu, wis wengi lho, sesuk
sekolah !
Yudhit : Kula tilem kalih Mbak Umi
nggih Bu ?
Kira-kira apa irah-irahan kang trep
kanggo pacelathon ing dhuwur ?
a.
Bapak
tindak Jakarta.
b.
Bapak
nitih Sepur Kamandanu.
c.
Umi
sampun SMA.
d.
Umi
menyang stasiun.
e.
Yudhit
nyuwun oleh-oleh.
|
60.
|
Ibu : Wis kana gek padha turu, wis wengi lho, sesuk sekolah !
Yudhit : Kula tilem kalih Mbak Umi nggih Bu ?
Menawa turu iku tembung ngoko, lan tilem iku tembung krama,
yen sare klebu tembung …
a.
Krama
lugu.
b.
Krama
desa.
c.
Krama
madya.
d.
Krama
alus.
e.
Krama
inggil.
|
61.
|
Nuwun,
Keparenga matur,
minangka sesulihipun Ibu saha Bapak R. Rusna Wijaya, S.Pd sakaluwarga, kula
kadhawuhan masrahaken panganten kakung Bagus Pujiyanto, ST katur Ibu saha
Bapak R.M Suyanto Wiryaatmoko …
Apa kang dadi wigatining
alenia ing dhuwur ?
a.
Nuwun,
keparenga matur.
b.
Minangka
sesulihipun Ibu saha Bapak R. Rusna Wijaya, S.Pd sakaluwarga.
c.
Kula
kadhawuhan masrahaken panganten kakung.
d.
Panganten
kakung Bagus Pujiyanto, ST.
e.
Katur
Ibu saha Bapak R.M Suyanto
Wiryaatmoko.
|
62.
|
Sajroning gawe naskah
sesorah (pidhato), kang wigati lan sing perlu digatekake yaiku …
a.
Nyawisake
topik utawa tema sesorah.
b.
Golek
lan nglumpukake bahan sesorah.
c.
Gawe
cengkorongan (ragangane) sesorah.
d.
Nulis
naskah sesorah adhedasar pokok-pokok sesorah.
e.
Nyiapake
bahan kang jumbuh karo sing ngrungokake.
|
63.
|
Dene sing paling perlu
digatekake sajroning nindakake sesorah yaiku …
a.
Siap
naskah sesorah.
b.
Siap
mental lan percaya diri.
c.
Duwe
kewanen, tegese ora ingah-ingih.
d.
Omongan
kudu cetha.
e.
Unggah-ungguh
basa adhedasar sapa wong sing arep ngungokake.
|
64.
|
Para
rawuh ingkang dahat sinudarsana,
Cekap semanten anggen kula paring
ular-ular dhumateng putra panganten sarimbit. Awit saking sawabing berkah
dalah pangestunipun Para rawuh, mugi-mugi pitutur luhur punika saged dados
pagering gesangipun putra panganten, temah punapa ingkang jinangka sageda jinangkah, memayu hayuning
kaluwarga …
Tembung kawi sinudarsana ngemu teges …
a.
Pantes
tinuladha.
b.
Pantes
kinurmatan.
c.
Pantes
sinubya-subya.
d.
Pantes
dipunaosi.
e.
Pantes
sinugata.
|
65.
|
Pancen, Kraton
Ngayogyakarta kena diarani tinggalane Kraton Mataram. Ing Kraton Kasultanan
Ngayogyakarta ana Mesjid Gedhe Kauman, kang papane ana ing sisih kulon
Alun-alun Lor Ngayogyakarta. Dene umure wis luwih saka 200 taun. Madeg jamane
Sri Sultan Hamengku Buwono I (Pangeran Mangkubumi).
Sawise entuk palilah
saka Sri Sultan Hamengku Buwono I, mesjid didegake dening Kyai Penghulu Faqih
Ibrahim Dipaningrat taun 1773. Dene arsiteke diembani dening Tumenggung
Wiryakusuma.
Wektu kang dibutuhake
kanggo mbangun mesjid, klebu suwe. Udakara rolas taun. Mesjid ora langsung
digawe nganti dadi, nanging anggone mbangun mbaka saka siji. Kayata, mbangun
serambi, pager, blumbang, lan wewangunan ing plataran. Kang sepisanan digawe,
gedhung induk. Bahan-bahane meh kabeh saka kayu jati kang dijupuk saka
wewengkon Blora.
Paragraf 1 wacan ing
dhuwur migunakake paragraf …
a.
Deduktif.
b.
Induktif.
c.
Ineraktif.
d.
Deduktif
– induktif.
e.
Induktif
– deduktif.
|
66.
|
Isi teks wacan ing
dhuwur mratelakake babagan apa ?
a.
Mesjid
Gedhe Kauman.
b.
Kepriye
anggone mbangun Mesjid Gedhe Kauman.
c.
Wektu
kang dibutuhake kanggo mbangun mesjid Kauman.
d.
Mesjid
Gedhe Kauman umure wis luwih saka 200 taun.
e.
Mesjid
Gedhe Kauman madeg jamane Sri Sultan Hamengku Buwono I.
|
67.
|
Unen-unen Jawa iku, yen
kakunge dadi guru, mula bojone undang-undangane bu guru. Yen kakunge dadi
dokter, bojone undang-undangane ya bu dokter. Dadi para pawestri ing nguni
gumantung marang beja cilakane sing kakung, mula kena diunekake “swarga nunut
neraka katut”. Saiki ana paraga sing bisa diunekake swarga nunut neraka
katut, yaiku para paraga pensiunan. Apa sebabe bisa dipadhakake karo kang
kasebut, amarga yen pegawe sing isih aktif diparingi kenaikan gaji utawa
tunjangan, para pensiunan uga diparingi. Ning iku kabeh yen saka pusat lho, yen
saka kabupaten ora, mung isih aktif wae sing diparingi. Dadi kena uga para
pensiunan diunekake “habis manis sepah dibuang …”.
Wacan ing dhuwur
migunakake paragraf …
a.
Deduktif.
b.
Induktif.
c.
Ineraktif.
d.
Deduktif
– induktif.
e.
Induktif
– deduktif.
|
68.
|
Ukara kang dadi pokok
pikiran utama saka wacan ing dhuwur yaiku …
a. Yen kakunge dadi guru,
mula bojone undang-undangane bu guru.
b. Yen kakunge dadi dokter,
bojone undang-undangane ya bu dokter.
c. Para pawestri ing nguni
gumantung marang beja cilakane sing kakung.
d. Swarga nunut neraka
katut
e. Yen pegawe sing isih
aktif diparingi kenaikan gaji utawa tunjangan, para pensiunan uga diparingi.
|
69.
|
Jaman dhisik, “swarga
nunut neraka katut” iku mung kanggo pawestri, saiki kanggo sapa ?
a.
Para
bojo.
b.
Para
kakung.
c.
Para
pegawe.
d.
Para
pensiunan.
e.
Para
pawestri.
|
70.
|
Sapa sing diparingi
kenaikan gaji utawa tunjangan ?
a.
Para
Guru.
b.
Para
Dokter.
c.
Para
Pegawe.
d.
Para
Pensiunan.
e.
Para
Pegawe lan Pensiunan.
|
71.
|
Langit sore katon resik
tanpa mega. Candhikala sumamburat abang ana ing langit sisih Kulon tandha yen
sesuk ora ana udan. Bubar adus awak krasa seger sawise siram-siram tanduran
sing ana latar sisih buri omah.
Lungguh ana teras ngarep
omah dikancani gedhang goreng gaweane anak wedok ditambahi sagelas kopi
racikane putu barep, si Dewi sing wis klas telu SMA, wah nyata pas lan enak
tenan …
Wacan ing dhuwur
paragraf 1 migunanake paragraf deduktif. Menawa paragraf 2 migunakake
paragraf apa ?
a.
Deduktif.
b.
Induktif.
c.
Ineraktif.
d.
Deduktif
– induktif.
e.
Induktif
– deduktif.
|
72.
|
Candhikala sumamburat
abang ana ing langit sisih Kulon tandha yen sesuk ora ana udan. Ukara kasebut
klebu ukara …
a.
Ukara
Pakon.
b.
Ukara
Hagya.
c.
Ukara
Carita.
d.
Ukara
Pitakon.
e.
Ukara
Parentah.
|
73.
|
Wacan ing dhuwur
nyritakake bab apa ?
a.
Langit
sore.
b.
Candhikala.
c.
Bubar
adus.
d.
Gedhang
goreng.
e.
Wedang
kopi.
|
74.
|
Mekaten atur kula ing
pahargyan punika. Mugi-mugi atur kula punika wonten gina paedahipun. Bok
bilih wonten atur saha patrap kula ingkang boten nuju prana, inggih awit
saking cupeting seserapan kula ing reh subasita, basa tuwin sastra, keparengan
panjenengan sedaya paring agunging pangaksami.
Wacan ing dhuwur menawa
ana ing cengkorongan sesorah, kalebu …
a.
Salam
Pambuka.
b.
Purwaka.
c.
Surasane
Basa.
d.
Dudutan.
e.
Wasana
Basa.
|
75.
|
Ing cengkorongane
sesorah ana kang sinebut Purwaka, apa tegese ?
a.
Ngunjukake
puja lan puji marang Gusti lan matur nuwun marang sapa wae kang wis mbiyantu
lumakune adicara.
b.
Undheraning
bab kang diwedharake.
c.
Inti
sarining wedharan.
d.
Bab-bab
kang dikarepake dening kang nindakake sesorah marang sing padha ngrungokake.
e.
Atur
panuwun lan nyuwun pangapura bok menawa ana klera-klerune anggone nindakake
jejibahan.
|
Selasa, 31 Desember 2013
SOAL SOAL
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar